مصاحبه آرشیو خبر ها
او مرا به یاد روبرتو باجو می اندازد

او مرا به یاد روبرتو باجو می اندازد

لیام بردی شماره ی 10 سابق باشگاه یوونتوس  در مصاحبه ی اختصاصی با وب سایت گل در مورد شایستگی و نبوغ مهاجم آرژانتینی بانوی پیر صحبت کرد و نگاهی به دوران حرفه ای فوتبالی خود داشت.

 

بردی در سال 1980 از باشگاه آرسنال به یوونتوس ملحق شد و خیلی زود با بازی های زیبای خود نزد هواداران بیانکونری محبوب شد.

 

اسطوره ی باشگاه یوونتوس مقایسه خود با پائولو دیبالا را قبول ندارد و می گوید سبک بازی جواهر یوونتوس بیش تر شبیه روبرتو باجو است.

 

پس از انتقال پائولو دیبالا به یوونتوس با مبلغ 32 میلیون یورو، او با به ثمر رساندن گل در اولین فصلش با پیراهن بیانکونری را فوق العاده پشت سر گذاشت و یکی مهره های کلیدی مکس آلگری در کسب دوگانه ی متوالی بود.

 

مهاجم 22 ساله یوونتوس از برخی جهات با بردی مقایسه می شود، به خصوص اینکه هر دو چپ پا هستند. اما بازیکن سابق تیم ملی جمهوری ایرلند معتقد است دیبالا شباهت های بیش تری به شماره ی 10 افسانه ای یوونتوس دارد.

 

او در مصاحبه با وب سایت گل گفت:

 

من بیش تر اوقات هافبک بازی می کردم، اما او بسیاری از مواقع به عنوان مهاجم دوم در زمین حضور دارد. او آینده ی هیجان انگیزی دارد. دیبالا من را به یاد روبرتو باجو می اندازد.

 

بردی در مورد دوران حضورش در یوونتوس نیز به صحبت پرداخت:

 

من به عنوان بهترین گلزن باشگاه در اولین فصل حضورم در تورین را به دست آوردم. بسیاری می گویند که من با انتخاب لیگ ایتالیا انتخاب اشتباهی در دوران حرفه ای فوتبالی ام انجام دادم. اما آمار من نشان می دهد که تصمیم من حرکت مثبتی بوده است و اشتباه بودن انتقادها را ثابت می کند. من فکر می کنم که هواداران یوونتوس هنوز من را دوست داشته باشند.

 

 

هواداران بانوی پیر خاطره ی شیرینی با بردی دارند، پنالتی معروف او در مقابل کاتانزارو باعث شد یوونتوس فاتح لیگ شود.

 

بردی می گوید که می دانسته که قرار است با پلاتینی تعویض شود، اما اجازه نداده که خروج محتمل او بر روی ذهنیتش در بازی تأثیری داشته باشد.

 

پنالتی احساسی بود، اما صادقانه بگویم که در مورد اینکه آخرین بازی من با پیراهن یوونتوس بود فکر نمی کردم. من به این فکر کرده بودم: گل را بزن و جام را برای یوونتوس به ارمغان بیار.

 

بردی در مورد بازیکنان خیلی مهمی که در دوران فوتبالی خود دیده است نیز صحبت کرد.

 

بهترین بازیکنی که رو در روی آن بازی کرده ام دیه گو آرماندو مارادونا بوده است. در مقابل زیکو، بونیک و میشل پلاتینی هم بازی کردم که آن ها نیز بازیکنان فوق العاده ای بودند. اما برای من مارادونا بهترین بود. در مورد بهترین هم تیمی که با آن بازی کرده ام کارل هاینس رومینیگه در اینتر را نام می برم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
محمد پارسافر
محمد پارسافر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: